
Mmm, net genoten van lekkere spaghetti Carbonara, de kwaliteit van het eten verdient op de meeste dagen een Michelin ster, alleen tijdens de race zal het wellicht uit blik eten zijn. Gisteren Kip Pitta gegeten met gekruide patatten, eergisteren heb ik het eten gemaakt, 50 worsten op de barbeque, boontjes en 7.5 kg patatten (geschild!). Van een nieuwe huisvader gesproken.... alhoewel sommigen slagen erin een half potje cayennepeper in hun gerechten te verwerken! Gelukkig zijn er jarigen in het team, welke ons verrassen met een overheerlijke calorieBom : pure chocoladetaart met botor. Ook al dacht ik: 1 tje volstaat, heb ik er 2 naar binnen gespeeld! Vandaag zijn we dan maar met 9 man gaan lopen, en ik heb ze alle 8 met grote voorsprong achter mij gelaten, allright!
Vandaag weer een testdag achter de rug, 35 graden, stralende zon! De wagen op de trailer geladen met de nodige spanlinten, onze Trolley - busje uitgerust met materiaal, we zijn klaar om te vertrekken naar de Cox Pennisula Road (80 km) 30 minuten hiervandaan. Op een parking testen we onze nieuwe rem. Jawel, de wagen remt super! Feestje! Helaas heeft elektronica wat problemen met de verschillende CAN-bordjes in de wagen, dit zijn bordjes welke bi-directioneel kunnen communiceren met elkaar aan lage/hoge snelheden. Dit protocol wordt in elke moderne wagen gebruikt om het aantal kilo's kabel te beperken. Vroeger zat er wel 2000 meter draad in een wagen, nu kan dit beperkt worden tot enkele 10 tallen meters. Handig, maar het moet wel werken natuurlijk! Na wat zoekwerk is de oorzaak gevonden, het dash bordje doet moeilijk! Allright, we kunnen rijden, neen, we komen het Team van Twente tegen, uiteraard zijn deze nieuwsgierig en komen een kijkje nemen (rode mannekes) Ik maar klagen over enkele muggenbeeten, 2 van hen staan vol, maar echt vol! 10 min later zijn we echt vertrokken aan 30 km/u, auto ziet er echt strak uit, geen mechanische problemen, maar de motorcontroller doet wat vreemd, soms stuurt deze stroom naar de motor, dan weer niet. Hierdoor trilt de motor enorm, alsook de motorTemperatuur vliegt de hoogte in. Geen paniek, met een installatie van nieuwere recentere software voor de motorconfiguratie zijn alle problemen van de baan! Morgen zijn we opnieuw weg!
Het team Nuon welke nu vier dagen, 96 uur, geleden hun Nuna5 in een stofwolk liet verdwijnen zijn met het team direct aan de slag gegaan om te inventariseren wat de schade was en hoe ze deze gaan repareren. Daarnaast hebben ze aan de hand van meetdata en “crime scene investigation” tot op de bodem uitgezocht wat er gebeurt kon zijn. Dit is natuurlijk zeer belangrijk om uit te sluiten dat een dergelijk ongeluk nog een keer kan gebeuren. Zoals eerder bericht wijst alles op een lekke of geklapte achterband.
Toen het nieuws Nederland bereikte werden ze overspoeld door steunbetuigingen van familie, vrienden, fans en sponsoren. Een dag na de crash ontvingen zij reeds nieuws van Azur Space dat zij bereid zijn nieuwe zonnecellen te voorzien en dat Gochermann Solar Technology bereid is hier direct panelen van te maken. KLM heeft direct aangeboden om goederen die wij vanuit Nederland nodig hebben snel in te vliegen, Schaap Composites wilt graag helpen bij het herstel van het bodywork en AkzoNobel Sikkens Australiƫ gaat hen helpen de lak van de auto te herstellen.
Met al deze steun kommen ze wellicht toch met een hele snelle auto aan de start van de World Solar Challenge op 25 oktober a.s. kunnen verschijnen! Al dit werk op 2 weken tijd, ik ben benieuwd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten